6 Jan 2015

Europe's largest nativity scene

A couple of days before New Year's Eve, I went to see Europe's largest nativity scene which is placed in Poznań.
Poznań doesn't offer hmm much (or enough) so I usually try to check out everything what happens.
 I also took some photos of Poznań Town Hall end local streets. 

Kilka dni przed sylwestrem poszłam odwiedzić największą szopkę w Europie, która znajduje się przy placu Bernardyńskim w Poznaniu.
Usłyszałam o niej w telewizji i pomyślałam, że może być ciekawa. 
Wzięłam aparat i w drodze porobiłam też trochę fotek Starego Rynku i okolic.














The crib was magnificant. Everything was moving and it was sooo big and really impressing.
Photos didn't actually capture the beauty of it, so it's really worth to be seen. What was a bit annoying, but of course obvious, was the crowd. 
It was hard to just stand and observe the whole thing as there were so many people passing by. It's probably because it was Saturday.
 I enjoyed it anyway.

Szopka była naprawdę urzekająca. Wszystko się ruszało, więc oczywiście zdjęcia nie oddają tego wrażenia.
Jedyne co trochę przeszkadzało, to tłum, ale to było raczej oczywiste, tym bardziej, że to była sobota. Warto jednak wybrać się i zobaczyć!


On my way back, I met some soldiers (well, people dressed up like soldiers) celebrating the anniversary of Greater Poland Uprising.
 It was one of the only few that we actually won, so there was good reason to celebrate.
 The whole show was pretty impressing (skipping the part when they forgot their choreography while riding horses).

Wracając spotkałam ludzi przebranych za żołnierzy, celebrujących rocznicę Powstania Wielkopolskiego.
 Jeździli konno na placu wolności i wykonywali rozkazy generała i w ogóle przygotowali całe show. Trochę się potem pogubili, ale i tak całość była przyjemna do oglądania.








No comments:

Post a Comment